Eperbombázó

Az ELTE Média és Kommunikáció Tanszéken tanítók és tanulók blogja

Helyzetjelentés

2019. augusztus 15. 12:17 - hammerferenc

Vélhetőleg mindig a történet hossza mondja meg, hogy mi lesz a főcsapás és mi a mellékszál, vagy még az se olykor, ahogy például a Tiszát igazából Szamosnak kéne hívni, mert összefolyásuk fölött a Szamos hosszabb, mint a Tisza, mindenesetre ami most látszik, hogy most így reggel negyed tízkor ott tartok, hogy megérkezett az üzenet az horgaszjegy.hu ügyfélszolgálatától, miszerint „Külön kell regisztrálni a https://nyito.horgaszjegy.hu/ és a https://horgaszjegy.hu/ oldalra”, ami végülis pontosan passzol az előzményekhez, mint ahogy a mester mondja, le kell szögeznem, nem kétséges egy pillanatra sem, hogy ebben az esetben nem technikai, hanem jellegzetesen filozófiai kérdésről van szó, szóval igazából pár napja kezdődött, amikor is világos lett, hogy aki horgászni akar, az a szükséges papírokat online szerezheti meg, felhőben lesz az engedély, letöltjük a területi jegyet mobilra, tisztára mint a jövőben a mézgagézában, mobiltelefon, szürke harcsa, esti súrló fények, mint egy életmódmagazinban, mely digitális horgászdefiniáló folyamathoz nem meglepő, hogy kell adószám is, mely adminisztratív magától értetődőség minimalista gyöngyházmetál felületén csúf horpadás, hogy a horgászfelületnek nem elég az adószám bepötyögve, hanem kell befotózva és feltöltve az adókártya, amivel kapcsolatban módszertanilag azt jegyezném meg, hogy az adószámot egy robot megérti, de ahhoz embermunka kell, hogy a feltöltött adókártya-imágóról eldöntse az adminisztratív folyamat, hogy az adókártya és nem pedig, mondjuk a Péti Nitrogénműveket ábrázoló rézmetszet, de ez itt most tényleg csak mellékszál, és minthogy a biográfiai rögvalóság az, hogy még valamikor G.W. Bush első elnöksége alatt elhagytam az analóg adókártyámat, ezért időpontot kérve elhajóztam az egyik NAV-ba, ahol az ügyintéző megjegyezte, hogy igen, mostanában jönnek a horgászok az adókártyáért, és miután felvázolta az előttem álló választási lehetőséget, miszerint vagy 3.000 HUF-ért kapok egy nett kis adókártyát vagy pedig ingyen egy egyoldalas NAV-os pecsétes papírt, ami igazolja, hogy van adószámom, némi adminisztratív sugallatra az utóbbit választottam, lefotóztam a telefonommal és azóta is mindig magammal hordom, ha esetleg szükség lenne rá, amire rögtön ott volt a lehetőség, amikor kiváltottam az engedélyt a vonaton a mobilomon úton Ozora felé, azonban a tolnai hektikus 4G-vételi lehetőségeknek kapkodás lett a vége, mert mit váltottam ki? istennyilát váltottam ki, nem felnőtt horgászjegyet, hanem a hétvégi operetthorgászok turista horgászjegyét, amivel csak egy bottal lehet pecázni és azt is csak vegánkender vászoncipőben, de Ozorán elfordul, hogy az ember jobb keze nem tudja, mit csinál a bal, na mindegy, ha már így esett, nem baj, majd upgrade-elek rendes horgászjegyre, amivel kapcsolatban dr. B. médiamogul, összekötőemberem a tagságomat biztosító V. horgászegyesülethez azt az aggasztó szakvéleményt hozta, hogy amíg le nem jár a 3 hónapos turistahorgászságom három hónapja, addig nem lehet rendes horgászengedélyem, minthogy az áthatlanság klasszikus fizikai elve, miszerint miszerint két test nem lehet egyszerre a tér ugyanazon részén, a horgászéletben úgy érvényesül, hogy egy horgásznak egy időben csak egyféle engedélye lehet, minek utána dr. H laboranalitikai mogul bokros horgász-szövetségi kapcsolatrendszere egyik ágense útmutatása alapján létrehoztam egy nullás turistahorgász fogási naplót, amit feltöltöttem a horgászoldalon a megfelelő felületre, ily módon azt gondolva, hogy pontot téve a turistahorgászség ozorai eltévelyedésének, immár elhárul az akadály, hogy rendes horgászengedélyem legyen, két botra éjjel-nappal, ahogy szokásos jó negyven éve, és minthogy a hatályos rendelkezések értelmében a Regisztrációs Pontokon és a Digitális Jóléti Pontokon lehet kiváltani a horgászjegyet, ezért egy marék készpénzt tömve a zsebembe, elindultam a P. utcai kisállatkereskedésbe mint Regisztrációs Pontba, ahol is a megadott házszám előtt azonban zavartan forgolódtam, mint John Travolta a hosszú kabátjában, minekutána csak az utca másik oldalára átmenve lett látható, hogy a túloldali építkezési romhalmaznak tűnő façade-konstrukció egy bolt bejárataként is értelmezhető a helyi városi tér textúrájában, és így bizakodással eltelve léptem be a pinceüzletbe, mely optimizmusra valamelyest fékezőleg hatott az agyamba instant módon láthatatlan akupunktúra tűk elektromosságával érkező olfaktoriális elektrosokk, azaz tömény bűz, melyben a domináns  rágcsálószag teret adott a karakteres kutyaeledel hányinger, fujjbazz, még leírni is nehéz, a pinceszentély sarkában egy kissé csapzott kinézetű korosabb nő ült, akinek tónusa tiszára J. Jopliné a Pearl-ön, azonosítottam látogatásom okát, ő nekikezdett egy jó húszperces billentyűcsapkodásnak, mely folyamattal kapcsolatban, fájdalom, szaporodó szkeptikus előítéleteken alapuló ellenérzések gomolyogtak bennem, mert hiába diktáltam be neki az összes létező igazolványszámomat, közben már inkább félrenéztem, amikor percenként csapott egy műanyag légycsapóval a számítógépmonitorra, ami amúgy is, úgy nézett ki, mintha valami Verne Gyula tengeralattjáróból szerelték volna le, közben kiszolgált pár vásárlót, én megpróbáltam nem nézni a szőrtépkedő szutykos hörcsögre, úgyhogy csendesen émelyegtem egy akváriumnyi csíkos hal agóniáját figyelve, mire egyszer csak megszólal a nő, “- Talán meglesz most, bejelentkeztem ide-ida, egy másik helyről engedte, úgyhogy most beléptetem a N. horgőszegyesületbe, a vizsgaigazolását kiiktatjuk itt, így rendben lesz, de mivel látom, nem volt leadva rendesen a fogási naplója, ezért így 6.700 lesz összesen”, szóval a Joplin-imitátor vagy egy álruhás Meninblack volt az I-ből, vagy pedig egy részmunkaidőben hörcsögkereskedő atomfizikusnő, ugyanis lényegében meghekkelte a horgászoldalt úgy, hogy most asszem két igazolványom van, ami nem is lehet, de ez most már mindegy, rohanás Szárszóra, várnak a süllők, a vonaton felmegyek a horgászoldalra, de balatoni területijegyvásárláskor folyamatosan azt írja ki, hogy sikertelen bejelentkezés, ekkor már éjfél van, gondoltam a horgászoldal nem bírja a nyári horgászok túlterheléstámadását, kínomban azért írtam az adminnak, mire reggel jött a válasz: „Külön kell regisztrálni a https://nyito.horgaszjegy.hu/ és a https://horgaszjegy.hu/ oldalra”, úgyhogy most terveim szerint hamarosan regisztrálok és bemegyek a faluba és iszom egy erős kávét.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eperbombazo.blog.hu/api/trackback/id/tr4615010872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása