Eperbombázó

Az ELTE Média és Kommunikáció Tanszéken tanítók és tanulók blogja

A mi Laci bácsink

2016. április 08. 09:00 - veronikahermann

A Spotlight című filmben van egy nagyszerű jelenet, amelyben a papok által elkövetett szexuális erőszak áldozatait képviselő ügyvéd azt mondja, hogy nemcsak ahhoz kell egy falu, hogy felneveljenek egy gyereket, hanem ahhoz is, hogy bántalmazzanak. Rengeteg ember közönyössége, félrenézése, kapzsisága, rosszindulata és tudatlansága kell ahhoz, hogy rendszerszintű bántalmazásokat eltitkoljanak vagy letagadjanak.

Különösen igaz ez abban az esetben, ha egy közösség számára fontos, valamilyen okból védett intézményről van szó, legyen az a katolikus egyház, vagy a magyar úszósport. A napokban Kiss László, az úszóválogatott frissen lemondott szövetségi kapitánya körül kirobbant botrány sajátos példája annak, amikor a butaság, a szexizmus és az aljas álszentség találkozik a korrupcióval. Ahogyan kedden kiderült, Kiss Lászlót 1961-ben csoportosan elkövetett nemi erőszakért 3 év börtönbüntetésre ítélték, amelyből végül csupán 20 hónapot kellett letöltenie. Kiss tegnap délután lemondott a szövetségi kapitányi címről, ahogyan százhalombattai alpolgármesteri posztjáról is, és azért mindez reménykeltő. Az elmúlt napok megszólalásai viszont elég lehangoló képet festenek az egyébként is szexista és áldozathibáztató magyar közbeszéd állapotáról. Az is tünetértékű, hogy egy újabb ügy mutatta meg, hogy a magyar társadalom mennyire nem tud szembenézni semmilyen kínos témával: inkább mindenki hallgat, csak ne kelljen beszélni róla. 

11470869_ccefa9517e86a7cf247f2ce21285586c_wm.jpg

A Magyar Úszó Szövetség tegnap még kiállt Kiss László mellett, bár elég zavaros, hogy a támogató nyilatkozatot voltaképpen kik is szavazták meg. Gyárfás Tamás személye azonban már önmagában is garancia a zűrzavarra, ahogyan Bede Márton fogalmazott tegnapi remek publicisztikájában: „Nem véletlenül lubickolhat kéjesen ebben a közegben egy Gyárfás Tamás-kaliberű ember.” Lázár János – aki nem mellesleg megtestesít mindent, ami ezt az országot élhetetlenné teszi – a csütörtöki kormányinfón azt találta mondani, hogy bár nem akar erkölcsi véleményt mondani, „10 olimpiai aranyérem van a mérleg másik serpenyőjében.” Bayer Zsolt szerint természetesen mindenki patkány, aki ezen a régi ügyön felháborodik. Bár már régen bebizonyosodott, hogy általában az ellenkezője helyes mindannak, amit Bayer Zsolt ír vagy mond, mégiscsak elképesztő, hogy neki egy nemi erőszak kapcsán is az jut eszébe, hogy a liberális újságírók patkányok, akik „kikezdik” szegény erőszaktevőt, hogy a magyar úszósport leszerepeljen az olimpián. A másik oldalon ott van az állampárti körökben egykoron jól futó, ma ún. liberális újságíró Aczél Endre, aki a Facebookon fejtette ki egy nem okvetlenül józan elegáns posztban, hogy a lány állítólag amúgy is „szeretett kefélni”, a fiúknak az a dolga, hogy vadásszanak, és persze nem is úgy volt, hanem. Nem migráns, nem orosz katona, román kém vagy Soros-bérenc, hanem a mi fiúnk, a mi Laci bácsink, meg persze lehettünk volna mi magunk is: miért is ítélné el őt az a rendszer, amely éppen olyan, mint ő? Legyen világos: az elért eredmények nem mentesítenek senkit a morális felelősség alól. Komolyan bizonygatni kell, hogy miért rossz ötlet, hogy egy szexuális erőszaktevő eddzen fürdőruhás lányokat? Nem most, hanem 50 éve?

aczelendre_1.jpg

És itt jön a probléma nagyobb és nehezebb része, hogy tudniillik nyílt titok, hogy versenysportban – az úszósportban pedig különösen – rendszerszintű és mindennapos a fizikai, lelki és szexuális bántalmazás. Mindenki hallott ilyen történetet, a legtöbben mégis hallgatnak, hiszen versenyengedélyek, fizetések, pozíciók mehetnek rá a nyilvános kiállásra – nem beszélve a befektetett energiáról és a felkészülésről. Pedig egy rendszer, ami arra épül, hogy megalázzon és bántalmazzon kis- és nagykorú sportolókat, nem normális rendszer. A nemi erőszak nem lehet norma, ahogyan a verés és a zaklatás sem, és teljesen mindegy, hogy hány aranyérem jár cserébe. Csakhogy ez az ország éppen ilyen hely: erőszakos, korrupt, macsó és műveletlen. Nem a bűnöst, hanem az áldozatot hibáztatja, nem kérdez, hanem számon kér, nem feltár, hanem eltitkol. És minderre még büszke is.

(Képek forrása: Facebook, Index)

115 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eperbombazo.blog.hu/api/trackback/id/tr628577804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiktiv állat 2016.04.08. 14:24:56

@Alajka Bal: Pedofil talán nem volt, de a későbbi felesége a tanítványa volt.

Alajka Bal 2016.04.08. 14:30:13

@fiktiv állat: Azért a világ minden bűnét talán mégse rakjuk rá :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.08. 14:33:37

@_Molly: Ezen tények ismeretében hihetőbb az ügy. Én nem ismertem ezeket a jelentéseket. Köszi!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.08. 14:37:19

@élhetetlen: Nem, én nem gondolok semmi ilyesmit, csak arra akartam rámutatni, hogy a bibliai sztori ismeretében az Aczél Endre-féle verzió kevésbé tűnik a valóságtól annyira elrugaszkodottnak. Egyszerűen csak meg akartam különböztetni a lehetetlen a valószínűtlentől.
Ha az úszók világa annyira át van itatva szerelmi 3-4-5-6-szögekkel akkor ott bármi megtörténhet, meg bárminek az ellenkezője is...

Alick 2016.04.08. 14:42:48

@_Molly: Az történhetett (persze ez is csak találgatás), hogy lány töredelmes vallomása alapján a szülők rájöttek, hogy szemük fénye sem egészen ártatlan, viszont menteni kellett a menthetőt, a "becsületet" - és persze az elrettentés is lényeges elem volt - így feljelentéssel ráverték a srácokra az ügyet. Annyira talán nem voltak befolyásosak, hogy a sportvezetést meggyőzzék a sikeres fiatal sportolók végleges eltiltásáról... és a későbbi kegyelem is arra utal, hogy "fent" eltúlzottnak látták a vádakat.
A kádári bunkósbot alkalmazásában az is benne volt, hogy "aki nincs ellenünk, az velünk van"... a "megtévedtek" részére egy idő után volt amnesztia, bíztak abban hogy tanultak a leckéből.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.08. 14:44:55

Nagyon jóóóó

Agyhalott fideSSjobbikkdnp génselejtek. Nem követem az ügyet, de ha a gólyás kefélgető szabadul, akkor én speciel nem lepődnék meg ha ti a jól ismert értelmi képességeitekkel tüntetéseket szerveznétek, és követelnétek, hogy a koma legyen az új úszóedző a cuki fürdőruhás tinilányaitok mellett. Hiszen megbűnhődött, leülte, vagy leüli, kit zavar ha ott legyeskedik a tinipinák között. Amennyi agyatok van, még gyertyát és szobát is biztosítanátok nekik.

dare 2016.04.08. 14:47:27

"Az elmúlt napok megszólalásai viszont elég lehangoló képet festenek az egyébként is szexista és áldozathibáztató magyar közbeszéd állapotáról. Az is tünetértékű, hogy egy újabb ügy mutatta meg, hogy a magyar társadalom mennyire nem tud szembenézni semmilyen kínos témával: inkább mindenki hallgat, csak ne kelljen beszélni róla.'

De most komolyan, így kell beszélni róla....így?
Ennek ez a menete, a kételkedők a rossz emberek, bármit mondanak halottgyalázás, erőszakpártolás, akik felháborodnak azok pedig a megfellebbezhetetlen piedesztálra kerülnek?
Elítélem a nők elleni erőszakot én is, de addig amíg ez egy olyan ítéleten alapul amit az előző rendszerben hoztak meg, engedtessék meg némi kétkedés.
Ha úgy történt ahogy le van írva (amit nem hiszek), akkor azok mellett állok akik szerint nincs semmi keresnivalója a szemünk előtt, ez olyan ügy, hogy kevesek tudnának (köztük én is) ellenérzés nélkül még csak rápillantani is, sajnos nekem ez a megbocsátás buli nem megy, pedig szeretném, de haragtartó típus vagyok (sajnos).
DE:

Ameddig nem vagyok 100%-ban meggyőződve a bűnösségéről, nincs semmi jogom az ítélkezéshez.
Magamban persze lehet véleményem, de ezt nem tárom ország-világ elé, amíg nem vagyok biztos az igazamban.
Miért?
Mert nem akarok később vezekelni az ostobaságom miatt egy ilyen ügyben.
Az megfordult a fejetekben, hogy ha nincs igazatok fel fogjátok őt keresni, kezet fogtok vele, és belemondjátok majd a szemébe:
-Elnézést kérek Laci bácsi, én is megvádoltam önt, ne haragudjon rám.
Vagy írtok egy pár soros bocsánatkérő levelet?
Persze ezt én se hiszem el.
Ezért kellene egy kis tolerancia, egy pici önuralom, mert nagyon elragadott már sok embert a lendület.

"Legyen világos: az elért eredmények nem mentesítenek senkit a morális felelősség alól."
Ebben egyetértek, én is elővennék egy halottat is, ha bebizonyosodna mit csinált, és tüntetnék az elért érdemei ellen.
Számomra se létezik a keresztényi megbocsátás, pláne ha súlyos az ügy.
De amíg a részletek nem világosak, én nem mernék ítélkezni.

Alick 2016.04.08. 14:47:49

@élhetetlen: Ha több erőszakolós vádlott van, akkor nincs biztos apa, így erősebb az indok az abortuszra... ráadásul életszerűbb erőszaknak beállítani.

Conchobar 2016.04.08. 14:50:01

@Frady Endre: "Aczél Endre-féle verzió kevésbé tűnik a valóságtól annyira elrugaszkodottnak" - De. Az Aczél Endre-féle verzió nagyon is életszerűtlen és a valóságtól elrugaszkodott. Ha szégyellem, és nehezményezem, hogy a lányomat megdugták, akkor nem bíróságról teszem közhírré (hanem sötét utcán rendeztetem le az elkövetőket). Ha erőszak nélkül megejtették a lányomat, akkor fölösleges bíróságra mennem (kockáztatva, hogy megbukunk), elég csak hírelnem a megerőszakolást (és hiába is tagadnak a fiúk, a barátaimon és ismerőseimen kívül, biztosan lesznek mások is, akik az én verziómat fogadják el)

csak egy néző 2016.04.08. 14:51:21

Azt hiszem, akkor járt volna a legjobban és lehet, hogy megússza ezt a botrányt, amikor a Hosszú Katinka ügynél lemond és nem hallgat a Viktorra.
Lehet, hogy akkor sosem derült volna ki ez a balhé (habár tudnia kellett volna, hogy ebben az országban nincs titok, főleg, ha valaki a múltjában elkövetett vétséggel zsarolható) és emelt fejjel tudott volna visszavonulni és nem okozott volna a városának sem ekkora gondot azoknak, akik anno megválasztották a tisztségekre nem tudván e ballépéséről, alpolgármester, díszpolgár, uszoda névadó.
Ebben az ügyben azt hiszem ő csak egy kis áldozat, mert a nagyvad valójában Gyárfás, aki mára túl sok pénz felett rendelkezik. Neki köszönhető, hogy megszerezte a vizes vb-t az országnak, kitömték pénzzel, de most már kell a pozíció valami fideszes havernak.

Conchobar 2016.04.08. 14:55:21

@Alick: "viszont menteni kellett a menthetőt, a 'becsületet' - és persze az elrettentés is lényeges elem volt" - Ez hülyeség (vö.: 2016.04.08. 14:50:01-i kommentem).

Alick 2016.04.08. 14:55:28

@Conchobar: "Mert ha a fiúk bűne a teherbeejtés lett volna, akkor nem egyszerre mind a hármat, hanem csak a gyerek apját veszik elő"

Valószínűsíthető, hogy az abortuszra mentek rá, nem pedig a "spontán családalapításra".

"alárendeljeivel meggumibotoztatja a fiúkat"

Sokkal elegánsabb és hatékonyabb a jogi meghurcolásra és börtönvilágba való bevezetésre (ahol az erőszakolók a belső hierarchia - legtöbbször szó szerinti - "szopóágára" szoktak kerülni) építeni a bosszút...

Conchobar 2016.04.08. 14:57:45

@Alick: "Ha több erőszakolós vádlott van, akkor nincs biztos apa, így erősebb az indok az abortuszra... ráadásul életszerűbb erőszaknak beállítani." - De minek? Ha akkora császár, hogy befolyásolni tudja a bírókat, ügyészeket, akkor csak el tud tán intézni lányának egy csöndes abortuszt (anélkül, hogy bíróság által közhírré tenné)

Conchobar 2016.04.08. 15:03:16

@Alick: "Sokkal elegánsabb és hatékonyabb a jogi meghurcolásra és börtönvilágba való bevezetésre" - Persze. Qrvára 'elegáns és hatékony' a saját lányát bírósági herce-hurcának kitenni. Ráadásul a végkifejlet se biztos (hiszen kockáztat: a bíró, vagy az ügyész is visszatáncolhat, vagy a lánya gondolja meg magát)

Alick 2016.04.08. 15:06:17

@Conchobar: "hiába is tagadnak a fiúk, a barátaimon és ismerőseimen kívül, biztosan lesznek mások is, akik az én verziómat fogadják el"

Azt gondolnám, hogy - ha a főelvtársnak csak a veretésre tellett és még le se tudta ültetni a lánya felcsinálóját, akkor ez minden volt, csak nem erőszak.

sas70 2016.04.08. 15:10:45

@Ballib cenzúrázók réme 9: Szánalom a beszűkült világképed! Egy erőszaktevőt minden normális értékrendű ember elítél, nem csak a "ballibek".
A konkrét ügy, meg már jórészt kideríthetetlen és még ha az igazság minden részletét lehetne is tudni, akkor is lennének akik nem hinnék el.
A tudható tények alapján Kisst elítélték, a büntetése egy részét letöltötte és mára már mentesült a büntetett előélet következményei alól, a jog szerint. Az erkölcsi megítélés már egy másik dolog. Az is, hogy az azóta eltelt időben, milyen életet élt és milyen sikereket ért el a szakmájában. Ezért, mindkét véleményben van igazság, akár elítélik, akár nem, de az a véleményem, hogy ez nem politikai nézettel függ össze, sokkal inkább világnézeti kérdés, hogy egy példaképnek erkölcsileg teljesen feddhetetlennek kell-e lennie, vagy nem feltétlen.

laci_52 2016.04.08. 15:13:07

@csak egy néző: Nem lepődék meg, ha kiderülne, hogy valóban egy Fidesz-közeli oligarcha van Kiss ügyének nyilvánosságra hozatala mögött: megbuktatná Gyárfást és learatná a vizes vb dicsőségét eközben nem kis pénzt kaszálva.

Ez persze nem könnyű, hiszen Gyárfás okos, ügyes ember, nagy túlélő, ennél sokkal zűrösebb ügyeket is sikerült már megoldania és a maga javára fordítania.

Alick 2016.04.08. 15:13:27

@Conchobar: "Qrvára 'elegáns és hatékony' a saját lányát bírósági herce-hurcának kitenni."

Akkor de facto miért is ment bele..?

"Ráadásul a végkifejlet se biztos (hiszen kockáztat: a bíró, vagy az ügyész is visszatáncolhat, vagy a lánya gondolja meg magát)"

A kimenetel valószínűségére azért kaphatott előzetes visszajelzést. A "szervek" még ma sem egészen függetlenül működnek, pláne akkoriban meg lehetett a színfalak mögött beszélni, hogy mi várható a per végén.

dare 2016.04.08. 15:13:44

@_Molly: Egyébként én azután, miután elolvastam ezt a vádiratot kezdtem abba az irányba menni, hogy talán mégse úgy volt.
Annyira szenvtelenül van megfogalmazva, hogy teljességgel kizárt még csak a felmentő ítélet gondolata is a vádlottakkal szemben, ez a fogalmazás ami visszatetsző nekem.
Egy ilyen fogalmazással a legnagyobb szentet is elítélik.
De az se semmi, hogy már ezzel találkozott mindenki, köszönhetően sok igazságosztónak, pedig tényleg egy nagyon furcsa fogalmazás.
És ezt veszik sokan igaznak.
Háááát, nem tudom.....

Afrika steht an der Elbe 2016.04.08. 15:20:21

Ez egy libsi lakájsajtó által kivitelezett jól ismert karaktergyilkosság. Hosszú Katinka szerződés-széttépése óta sejteni lehet, hogy a libsik le fognak mészárolni valakit. Csak azt nem lehetett tudni, kit, mikor és miért.

élhetetlen 2016.04.08. 15:25:21

@Frady Endre:
„Vannak olyan sztorik hogy a kiscsaj szeretett dugni”. Képzeld el, minden normális nő szeret dugni, csak nem mindegy, hogy kivel, és mikor. Az, hogy a nőnek tetszett V. Lajos, és nem szokványos, hogy valaki egy uszoda területén lakik, és bedől a gyere, megmutatom hol éleknek, életszerű, és még az is benne lehetett, hogy még mindig egy közösségi térben van, nem veszélyes. Az már ciki, hogy a srác erőszakoskodik, pedig a lány mondjuk, még csak ismerkedni akar. De hogy a srác beengedi a két havert! Na, ne már! (mno.hu/belfold/csoportos-nemi-eroszak-miatt-ult-kiss-laszlo-1336105). Ennyit Aczélról, és hogy „valószínű, hogy mi történt, vagy nem”. Nézd, én nem foglalkoztam a sporttal, Kis nevét csak akkor ismertem meg, mikor a Hosszú üggyel foglalkoztak. Ebből derült ki, hogy Kis nem egy jellemóriás. Nem mondom, hogy tudom mi történt anno. Az viszont tény, hogy két hónapja a sajtó nyilvánossága előtt hazudozott Hosszúval kapcsolatban, de durván, és sokáig, és ezt a saját nyilatkozataiból láttam. Tehát öreg korára sem fejlődött jellemes, gerinces emberré. Ha most nem fogadod el, hogy legalább a három fiú jelenléte bizonyított volt, (sajtó, nemzetközi sajtó), mert azt csak úgy összehozni nehéz lett volna, és eltekintesz attól, amit az előbb írtam, akkor nem tudom, mit mondjak.

Conchobar 2016.04.08. 15:25:29

@Alick: "A kimenetel valószínűségére azért kaphatott előzetes visszajelzést." - Baszki! Fogadd már el végre: azért lehetett (majdnem 100%-ig) biztos a végkifejletben a hipotetikusan létező főrendőr apa, mert biztos volt az erőszak megtörténtében

Conchobar 2016.04.08. 15:27:22

@Alick: "Akkor de facto miért is ment bele..?" - Mert valóban megerőszakolták a lányát

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.04.08. 15:27:54

@Afrika steht an der Elbe: Mondd, téged nem zavar, hogy a szavaiddal éve Széchenyi is liberális volt? Pardon, libsi.

Conchobar 2016.04.08. 15:36:36

@Alick: "Azt gondolnám, hogy - ha a főelvtársnak csak a veretésre tellett és még le se tudta ültetni a lánya felcsinálóját" - De minek ültette volna le a lánya felcsinálóját? (ahelyett, hogy elvállaltatta volna vele az apaságot, esetleg miheztartás végett megverette volna). Aránytalan és értelmetlen megtorlás a felcsinálásért börtönbe juttatni. Arról már nem is beszélve, hogy ha akkora császár volt, hogy le tudta ültetni, akkor miért nem akadályozta meg a kiengedését, miért nem akadályozta meg az úszásba visszatértét, miért nem tett keresztbe neki a későbbiekben

Conchobar 2016.04.08. 15:38:38

@Conchobar: jav: miért nem akadályozta meg az idő előtti kiengedését

élhetetlen 2016.04.08. 15:41:47

@Alick: Sajnálom, hogy nem értetted, amit írtam. „Ha több erőszakolós vádlott van, akkor nincs biztos apa, így erősebb az indok az abortuszra...”. És, függetlenül attól, hogy egy vádlott, vagy három van, miért erősebb az indok az abortuszra háromnál, ha nem akarja megtartani a gyereket? És miért jó a nőnek, ha ezt kiteregeti az ország előtt? Tudod, ha ez apasági kereset lett volna, és a dns technológia még nem tartott ott, ahol most, akkor három apajelölt jobb, mint egy, mert háromszoros eséllyel esik bele valaki a lehetséges vércsoportba, de ennek itt semmi értelme, mert nem apasági kereset volt. Én maradok a saját véleményemnél, te meg gondold végig ezt, aztán nyugodtan maradj a sajátodnál.

2016.04.08. 15:46:35

@dare: "Elítélem a nők elleni erőszakot én is, de addig amíg ez egy olyan ítéleten alapul amit az előző rendszerben hoztak meg, engedtessék meg némi kétkedés."

Az előző rendszerben is volt törvénykezés (volt rá igény is), mint minden rendszerben. Kétkedhetsz reggelig, de ezer éve is loptak, csaltak, erőszakoltsk és gyilkoltak: ezt kezelni kellett.

"Ha úgy történt ahogy le van írva (amit nem hiszek)"

Még szerencse, hogy nem a te hitedre épül a jogalkotás. Legalább ennyivel vagyunk előbbre, Árpád atyánk bevándorlása óta...

bElannaTorres 2016.04.08. 15:50:46

jó az írás. Ami most történik nagyon jól megmutatja milyen messze vagyunk európától valójában.
buták, mert ha annyira fontos nekik K. L. miért nem fizetnek meg egy külföldi válságkezelőt, mert az már elég egyértelmű, hogy nálunk nincs ember aki jól tudná kezelni az ilyen helyzeteket.

Legrosszabb lehazudni az egészet, úgysem hiszi el senki, akárhány bértollnok írja ide az ellenkezőjét. Attól még nem feltétlen utálnák meg az emberek, de az áldozathibáztatással nagyon jó úton halad efelé.

dare 2016.04.08. 16:02:33

@kopasz barmok országa: Hogy a jogalkotás mire épül, és mi van belőle megvalósítva azon ne kezdjünk el vitatkozni, ami neked jó, az számomra nem tetszik, maradjunk ennyiben.
Hát igen, ítélkezni már nagyon régóta tudunk, a vérünkben van.
Egyébként ha az én hitemre épülne a jogalkotás nem biztos, hogy az annyira rossz lenne.
Pedig egyszerű elveket vallok.
A bűnösnek bűnhődnie kell amit elkövetett.
Csak annyi apró kiegészítéssel, hogy ne legyen semmi ok a kételkedésre.
Szerinted?

2016.04.08. 16:02:59

@Afrika steht an der Elbe: Kis fidesznáci, megint nem vetted be valamelyik gyógyszeredet.

Alick 2016.04.08. 16:03:33

@Conchobar: "De minek ültette volna le a lánya felcsinálóját? (ahelyett, hogy elvállaltatta volna vele az apaságot, esetleg miheztartás végett megverette volna)."

Az is lehet, hogy a lány sem volt biztos az apában, ugyanakkor nem erőszak hanem "bulizás" történt... ugyanakkor a lány (vagy a szülők) sem korai anyagságot, családot, érzelmi elkötelezettséget, hanem úszókarriert szerettek volna.

"Aránytalan és értelmetlen megtorlás a felcsinálásért börtönbe juttatni."

Akkoriban a lecsukás könnyen előkerülő "elvtársi megoldás" volt, egyben a "példát statuálunk" elve is érvényesült.

"Arról már nem is beszélve, hogy ha akkora császár volt, hogy le tudta ültetni, akkor miért nem akadályozta meg a kiengedését, miért nem akadályozta meg az úszásba visszatértét, miért nem tett keresztbe neki a későbbiekben"

Lehettek más fontos elvtársaik, akik akkoriban is "összezártak" az élsportolók védelmében. Megbeszélték az apával, hogy pár év börtön éppen elég lecke lesz a fiúknak és másoknak is, de utána majd jobban lehet ösztökélni (zsarolni, fenyegetni) őket, hogy "hasznossá tegyék magukat" a rendszer érdekében, akár sportteljesítménnyel, akár mással...

Természetesen a tényleges megerőszakolásos verziót sem lehet kizárni, csak éppen az akkori viszonyokat ismerve ez korántsem biztos. Nem azért írom, amit írok mert annyira biztos vagyok benne, hanem mert a korabeli viszonylatokba ez is belefért.

Kulcsfontosságú lehetne a korabeli orvosszakértő/nőgyógyász mai vallomása is, de már aligha van az élők sorában.

2016.04.08. 16:05:44

@dare: "Szerinted?"

Szerintem, maszatolás helyett nekiláthatnál tanulni. A jogot ne erőltesd.

Alick 2016.04.08. 16:06:00

@élhetetlen: Sok személyes tényező befolyásolhatta a történteket, amelyeket nem ismerünk, így csak találgatósdit tudunk játszani...

Alick 2016.04.08. 16:08:57

@kopasz barmok országa: "Az előző rendszerben is volt törvénykezés"

Így van, viszont amikor a politika vagy az elvtársi hierarchia érdekviszonyai ebbe belefolytak, akkor ez is befolyásolta a jogalkalmazás működését... és nem mintha ilyesmi ma már nem fordulhatna elő...

dare 2016.04.08. 16:10:25

@bElannaTorres: Ezért is vált nagyon mocskossá ez az ügy.
Felhánytorgatnak egy régi ügyet, és esélyt sem adnak arra, hogy tisztára moshassa a nevét, mert az áldozat már meghalt, nem lenne korrekt vele szemben.
A megoldás: Péterfalvi hallgatást kér a sajtótól Kiss László ügyében
Egy picit talán későn, de jó lenne idomulni a kéréshez, amíg vannak kérdőjelek.

2016.04.08. 16:14:28

@Alick: "Nem azért írom, amit írok mert annyira biztos vagyok benne"

Akkor nem kellene belefofáznod.

"Természetesen a tényleges megerőszakolásos verziót sem lehet kizárni, csak éppen az akkori viszonyokat ismerve ez korántsem biztos."

Kétlem, hogy te bármikor is voltál nővel, kancsókám. Szerinted mióta normális dolog (régen és most is), hogy egy nő lefektetéséhez 3 férfi kelljen? Ringyóban is ritka, aki három majommal csinálja egyszerre, de az már nem uszósport edzés.
Hogy lehet az, hogy én soha nem vittem nőt az ágyamba akarata ellenére? Normális dolog, hogy mindezt mindig egyedül csináltam?

Lehetséges, hogy nem egy egyszerű fideszes vagy, hanem ezen felül még hülye is?

dare 2016.04.08. 16:14:57

@kopasz barmok országa: A tanulás neked se ártana.
Ha a jog már ennyire megy lehetne etika, vagy viselkedéstan.
Szimpatikus embernek tűnsz így látatlanban, talán fejleszthetnéd az értékeidet még.

2016.04.08. 16:20:27

@Alick: " a politika vagy az elvtársi hierarchia érdekviszonyai ebbe belefolytak, akkor ez is befolyásolta a jogalkalmazás működését..."

A gyilkosokat régen fel is akasztották, a tolvajokat is lecsukták. Ma már nem akasztanak, de a bűnözőket lecsukják, noha a legnagyobbakat nem is. Meddig akarod reszelni a fingot?

Azazel Anna 2016.04.08. 16:26:57

@Ballib cenzúrázók réme 9:

Majd ha téged erőszakol félholtra, akkor pofázzál, hogy milyen cuki a bácsi.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.08. 16:27:24

@élhetetlen: Bocs, csak hangosan gondolkodtam. A Kiss-Hosszú ügyben egyértelműen utóbbinak adtam igazat.
Egyszerűen csak furcsa, hogy az akkori bíróság mit miért tett. Ha csoportos erőszak volt, miért nem hozott súlyos ítéletet? Ha nem volt az, akkor miért kellett bármennyit is börtönbe menniük?
Vagy az ítélet azért volt enyhe, mert olimpiai éremesélyesek voltak? Érdekes, mert sosem hallottam róluk.
Miért mondja Kiss, hogy ártatlanul ítélték el, ha olyan nyilvánvalóan bebizonyosodott az erőszak?
Félre ne érts, én nem védem, csak kételyek fogalmazódtak meg bennem, mint a "Tizenkét dühös ember" c. darabban abban az egy esküdtben...
Vagy már kérdezni sem szabad?

Alick 2016.04.08. 16:29:17

@kopasz barmok országa: "Nem vagyok biztos benne -> akkor nem kellene belefofáznod."

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak pedig tele vannak kételyekkel :)

"Szerinted mióta normális dolog (régen és most is), hogy egy nő lefektetéséhez 3 férfi kelljen?"

Minden generáció azt hiszi, hogy ők találták fel a szexet. :) A szvingerklubos-párcserélős játék sem mai divat, a ma ezzel, holnap azzal még gyakoribb... az esetleges apasági megállapítást egyik sem könnyíti meg.

"Normális dolog, hogy mindezt mindig egyedül csináltam?"

Persze... de mondd ezt a hormonálisan feldobott fiatal sportolóknak, akik fürdőruciban stírölik egymás kidolgozott testét. Vagy csak olvasd el Szepesi Niki könyvét...
:)

élhetetlen 2016.04.08. 16:29:32

@Alick: Jó lezáró szöveg, elismerem, igaz. Közöm nincs a sporthoz, és Kis nevét nem is hallottam, addig, amig a sajtó nem a Hosszú üggyel volt tele. És tény, hogy két hónapja a sajtó nyilvánossága előtt hazudozott Hosszúval kapcsolatban, de durván, és sokáig, és ezt a saját nyilatkozataiból láttam. Egyik nyilatkozata ütötte a másikat. Majdnem kicsinálta Hosszút azzal a szöveggel, hogy nem tudja, hogy hol van (miközben tudta), ami, ugye doppingvétség (mármint, ha nem elérhető), szerencsére a doppingellenőrök cáfolták Kist . Ennyit a tisztességes, nagyon sikeres, és még nem tudom milyen Kisről. Tehát öreg korára sem fejlődött jellemes, gerinces emberré.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.08. 16:30:03

@Conchobar: Voltál már ilyen helyzetben lévő anya, vagy ennyire tökéletesen bele tudod élni magad a helyzetébe?
Ebben az országban mostanában olyan könnyen kijelentgetjük, hogy mi életszerű és mi nem...
Amúgy egyáltalán nem célom Kiss László megvédése, csak kérdéseket teszek fel...

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.08. 16:33:25

Indítsatok már kampányt, hogy Kossuth Lajost töröljék a történelemkönyvekből és a közterületekről! Sikkasztott, nem is keveset!
A "szent" Istvánotok meg egyenesen tömeggyilkos volt...

Alick 2016.04.08. 16:37:15

@kopasz barmok országa: "A gyilkosokat régen fel is akasztották, a tolvajokat is lecsukták."

Te meddig reszeled a fingot? legalább a történelemóráról nem dereng olyasmi, hogy "koholt vádak" meg "koncepciós per"? vagy akár manapság is, hogy "téves bírói minősítés - a kúria megsemmisítette az ítéletet"?

Alick 2016.04.08. 16:40:56

@Hóhér az utolsó barátod: :)
Az még hagyján, de Kossuth a trónfosztással alaposan el is qrta a függetlenségi törekvéseket... nemcsak sikkasztó, de b@lf@sz politikus is volt! :)

élhetetlen 2016.04.08. 16:43:22

@Frady Endre: De, szabad kérdezni. Én is kérdezek magamtól, ebből születnek a válaszok, amit időnként le is írok, itt, egy kommentben. A „sértett oldalán magas rangú rendőri vezetők álltak”. A „sportoló” oldalán meg azok, akik azt akarták, hogy versenyezzen. Ha nem történt semmi, akkor el sem engedik ítélni. Így beérték azzal, hogy jó, de majd időben kihozunk, meg is tették. Az viszont tény, hogy két hónapja a sajtó nyilvánossága előtt hazudozott Hosszúval kapcsolatban, de durván, és sokáig, és ezt a saját nyilatkozataiból láttam. Azt mondod, te is így láttad. Tehát öreg korára sem fejlődött jellemes, gerinces emberré. Egyébként kedvellek.

Ballib cenzúrázók réme 9 2016.04.08. 16:43:56

@Afrika steht an der Elbe:

Így van...
A ballibek kiadták immár rá is a kilövési parancsot.

Hogy volt-e erőszak, az tök mindegy.

Lobogtatják 55 évvel az események után, a legvéresebb kommunista diktatúrában született ítéletet.
A kiscsaj apja jobban nyalt az MSZMP KB -nek. Kb ennyi a sztori, és ezt erősíti meg minden akkor élt ember, aki megfordult az uszodában.

Legyen az jobbodali, vagy balos, mint Aczél.

Nézzünk az akkori bírósági tárgyalásokból egy példát.
"Nagy Imre védője, a már súlyos beteg 74 éves Bárd Imre hangot adott annak, hogy védence nem hogy a szocialista rendszer megdöntését nem akarta, hanem ellenkezőleg: éppen azt mentette, ami menthető volt, s ezenfelül minden változást az akkori pártvezetés tudtával és beleegyezésével vitt végbe. Vida Ferenc ekkor felháborodva ezt mondta „Figyelmeztetem a védőt, hogy ha nem hagyja abba pártunk és kormányunk vezetőinek rágalmazását, a vádlottak padján találja magát.” A tárgyalássorozat alig egy hét alatt véget ért, filmfelvétel is készült róla, melynek titkosítását csak 2008-ban oldották fel."

Alick 2016.04.08. 16:56:43

@élhetetlen: Mint egykori sorkatona-sportoló írom, hogy a sportoló a Kádár-rendszerben külön állatfaj volt... voltak bizonyos privilégiumai, de ha elszállt vele a ló, megkapta a "szocialista sportemberhez méltatlan" minősítést és a fenyítést is. A legtöbbször meghatározott időre és utána is rámásztak... de a sportolói státuszt, az edzési-versenyzési (utazási!) lehetőségeket ritkán vették el teljesen. Sőt, ha sikerei ellenére korán abba akarta hagyni a sportolást, ezért külön is megszivathatták...

Szakura 2016.04.08. 17:04:28

@Alick: Te tényleg azt kérdezed, miért jelentette fel a lány a tetveket, ha nagy herce-hurcával járt? Undorító a mai Magyarország gondolkodása.

csak egy néző 2016.04.08. 17:08:08

@Afrika steht an der Elbe:
"Ez egy libsi lakájsajtó által kivitelezett jól ismert karaktergyilkosság"
Ugye milyen szar, amikor a fagyi visszanyal?

élhetetlen 2016.04.08. 17:10:18

@Alick: Értem, csak azt nem hogy mi köze ennek ahhoz, amit írtam. Mi köze ennek Kis gerincéhez, jelleméhez?

Alick 2016.04.08. 17:14:03

@élhetetlen: egy korábbihoz írtam... sajnos kevés gerinces sportvezető van nálunk, de ha a FIFA botrányra és a nagyobb nemzetközi doppingügyekre gondolok, akkor nemcsak nálunk.

Alick 2016.04.08. 17:22:04

@Szakura: Ha végigolvasod a hozzászólásokat, ez egy visszakérdezés volt, amelyben éppen a feljelentés szükségszerűsége mellett érveltem (függetlenül, hogy valójában mi történt), a fiúk megveretésének lehetőségével szemben.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.08. 17:29:45

@élhetetlen: "Egyébként kedvellek."
Ez jó, mert ez azt mutatja, hogy úgy is lehet vitatkozni, ellenérvelni, hogy közben nem gyilkoljuk le egymást. Köszönöm!
Mindenesetre az is felmerült bennem, hogy ennek az esetnek a kapcsán esetleg érdemes lenne újra elővenni a Szepesi Nikolett által megírtakat és megtenni a szükséges lépéseket: vizsgálatok, feljelentések... Hátha egyszer megtisztul az úszósport...

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.08. 17:30:44

@Alick:

Ez így van. Nálunk két focista volt "állományban". Reggel fél kilencre beszédelegtek, megreggeliztek, és 11 óra körül elmentek edzésre.

Indriq 2016.04.08. 19:10:29

Kérdezzük meg kiss lászlót, hogy ha szerinte nem is úgy volt, ahogy a jegyzőkönyvben van, a rendszerváltás idején ( 89-90 ) miért nem állt ki, és mondta azt, hogy kérem szépen, engem ártatlanul ítéltek el 62ben. És akkor hihetőbb lett volna a mostani verzió, de ehelyett inkább sunnyogott... vajh miért... 1. lehet mégis sáros volt és el akarta sunnyogni. 2. Senki épeszű nem engedte volna a lányát nála tanulni.

2016.04.08. 19:25:37

Egy eroszaktevo nem lehet peldakep. Jo utra terhet, levonhatja az erkolcsi kovetkezteteseket es munkajaval probalhatja bizonyitani, hogy megertette a birosag uzenetet. De nem lehet kituntetni es ezzel peldakepul allitani. Es itt mutatkozik meg a hazai kozelet es altalanos gondolkodas gusztustalan erkolcstelensege: sem az eltelt 55 ev, sem az azota vegzett munkaja nem tette feledhetove vagy semmisse a buncselekmenyt. Az aldozathibaztatas pedig kulonosen gusztustalanna teszi az egeszet. Ha kettonek kellett lefognia, akkor annyira nem lehetett benne a lany a "buliban". Az uszoszovetseg es a politika pedig meg mindig az eroszaktevot vedelmezi, es a jogeros birosagi iteletet relativizalja, ahelyett, hogy kivetne magabol. Miert? Az o milyen buneiket ismeri Kiss, hogy ennyire vedik? Ha egy ekkora bunost ennyi evig es ilyen vehemenciaval vedenek, rejtegetnek, akkor vajon hany bunos van meg a soraikban, akiknek szol ez az uzenet? Hany aldozat van meg, akiknek szol az uzenet: halottat is gyalaznak, nemhogy elot, felnetek jo lesz? Van-e meg hova sullyedjen a kozelet es a kozbeszed, vagy ezzel elertuk vegre a melypontot? Hova vezet a most mar sokadik ugyben elojovo tunemeny, hogy a politikusok relativizaljak a jogeros birosagi iteleteket? Tenyleg nyugodtan lehet bunozni, es nem szegyen a borton? Ez az uzenet a mai gyerekek es fiatalok fele? Hat szep dolog, mondhatom. Szegyelljek magukat, mind! Bar ketlem, hogy egyaltalan a szot meg felismerik.

ubu1a 2016.04.08. 19:26:05

A nemi erőszak témán már mindenki jókat csámcsogott, azért én rávilágítanék a problémának egy másik aspektusára.
Egyszer volt alkalmam még a 80-as vagy a 90-es években magán edzést látni a Dagályon. Egy láthatóan vén róka fazon egy kisgyerekből próbált meg minél többet kihajtani a sátras medence széléről kiabálva. A gyerek már sírt, hogy nem bírja. Az edző erre erélyes hangon azt mondogatta, hogy "azért nem bírod, mert hülye vagy". Elég mély nyomot hagyott bennem még külső szemlélőként is. Amúgy én a sport minden formáját messzire elkerülöm, legtöbbször még a tévében is.
Nos, elítéljük társadalmilag az uszodai szexuális zaklatást, ugyanígy vagyunk társadalmilag az egyéb zaklatásokkal, erőszakoskodással stb. is. Ha dopping vétségről lenne szó, akkor is azt illene mondani, hogy elítélendő. Másfelől viszont elvárjuk a sporto(ló)któl, hogy folyamatosan fejlődjenek, egyre jobb eredmények szülessenek el a határok feszegetésével. A gyakorlat és a most újra felfedezett eset pedig azt látszik mutatni, hogy a két dolog csak kompromisszumokkal összeegyeztethető. Van egy közeg, ahol vannak bizonyos helyi viszonyok. Nem állítom, hogy a sportéletben csak a gruppenen keresztül vezethetne az út előre, de laikusként el tudom hinni, hogy egy kívülről erőszakosnak tűnő edző simán jelenthet olyan plusz motivációt, ami később a siker kulcsa lesz. Az éremnek tehát két oldala van, ezt a két oldalt csak azok ismerik igazán, akik ebben a közegben mozognak. Még szerencse, hogy önként választják. Vannak tehát az előnyök és a hátrányok, ezek ismeretében pedig adódik a témára egy kínálat és egy kereslet, ami az egészet életben tartja. Társadalmilag tehát ezen is el lehetne egy kicsit elmélkedni: Kell-e nekünk az n+1. úszó arany, ha tudjuk, hogy ez olyan közegben születik, ahol embereket (legalább potenciálisan) doppinggal, lelki terrorral, zaklatással, ki tudja mi egyébbel hajtanak végig a siker felé vezető úton.

pallasmacska 2016.04.08. 19:29:50

A kommentek többsége ragyogóan igazolja a cikket.

Linda Bzrdi 2016.04.08. 19:40:09

@Ballib cenzúrázók réme 9: Ahogy azt is írta, hogy az úszósportban mindennaposak a nőket ért szexuális zaklatások.

én csak hallgatok 2016.04.08. 21:34:19

Nem tudom, hogy az öreg az elmúlt 20-25 évben hol élt, mert ja jók tudom, kb. akkor volt egy rendszerváltozásnak nevezett valami és akkoriban a sajtó tele volt a korábbi rendszer bíróságai által "kreált" ítéletek felülvizsgálatával és az akkori elítéltek rehabilitálásával. Szóval az öregnek is lett volna lehetősége ezt jogilag felülvizsgáltatni, hiszen ha "mindenki tudta", akkor nem okozott volna meglepetetést senkinek ez az eset napfényre kerülése. Gyanítom, hogy nagyban elsunnyogták, esetleg férfi körökben az uszodai kocsmákban beszéltek róla, nagyon vigyázzva, hogy nehogy egy tanítvány, pláne egy úszólányka meghallja. Szóval az öreg nem akart felülvizsgálatot, pedig lehet, hogy akkor még élt az "áldozat", aki esetleg ennyi idő után tisztázni tudta volna. Ez a tökegyszerű megoldás valahogy eszébe sem jutott, vajh miért is nem? A sztorit először egy másik edző mesélte el saját fb oldalán, pár évvel ezelőtt, tehát nem mostani előbányászá. Valószínű, hogy erről is értesült az öreg, de még akkor sem jelzett a fejében a csengő, hogy ebből baj lesz. Ha akkor lemondott volna a jó nagy húsos falatokról, akkor most nem lett volna ügy, emelt fejjel, megbecsüléssel távozott volna. Persze értem én, hogy a jóról, az 1 illás fizetésről nem könnyen mond le az ember, de éppen az mutatta volna meg az erkölcsi tartását neki. Ami most úgy látszik, nem igen van neki. És láthatóan nem érti a világot, mint ahogy a HK-val történő összezördülésnél sem értette. Ő csak egy báb, ha azt mondják neki, hogy menjen el HK sajtótájékoztatójára, elmegy, ha azt mondják neki, hogy brahibó mondjon le, lemond, ha azt mondják neki, hogy maradjon, akkor marad. Szerintem az ügy már a "barátai" számára is vállalhatatlanná vált és megont mondták neki, hogy mostmár tényleg mondjon le. És lám, lemondott, de a nyilatkozataiból látszik, hogy ugyanúgy nem ért semmit az őt körülvevő világról. Ha nem is az 55 év előtti eset mitt, hanem ezért a totális értetlensége és befolyásolhatósága miatt kellett lemondani. Lassan csak tisztul a medence vize, de mivel eléggé zavaros, nem láthatjuk, hogy mi ban a mélyén.

Trackers 2016.04.08. 21:49:35

@én csak hallgatok:

Azt ugye hallottad, hogy Nagy Imre perének a titkosítását csak 2008-ban oldották fel ??

én csak hallgatok 2016.04.08. 21:54:12

@Trackers: Nem mondod, hogy az öreg peranyagát is 55 évre titkosították? Hogy mik ki nem derülnek!

én csak hallgatok 2016.04.08. 21:57:41

@Trackers: Persze hihető, hogy az öreg sem emlékezett rá, hiszen régen volt, igaz sem volt, meg mondták neki, hogy úgyse derül ki. Hááápersze!
Bár mostanában divat, hogy sokan szeretnek elfelejteni dolgokat, amik a saját életükben történt! Ez kortünet bizonyos szint fölött!

Netuddki. 2016.04.08. 22:02:47

@sas70: "Egy erőszaktevőt minden normális értékrendű ember elítél, nem csak a "ballibek"."

Viszont az meg tény, hogy a "fideszes érzelműek", élükön a bayerral meg mentegetik. Erre mondtam, hogy így válik el a szar a víztől. Bár az már régen elvált ebben az országban.

Gyorgy Nagy 2016.04.08. 22:07:32

Bayer egy ROHADT GÖRÈNY ki slovák rendszámmal járt és most adoságát (ft) Szélesnek ugy törleszti hogy szerepelnie kell az echo tv nél.Zsoti a Simicska megmondta te meg igyad ta GÖRÉNY megélhetési.

Netuddki. 2016.04.08. 22:07:43

@Tibi !: Már csak ki kéne ganajozni!

2016.04.08. 22:17:56

De szeretnék egyszer egy olyan faszkalap arcába verni, aki itt próbálja elkenni, megmagyarázni, vagy éppen - a már elhunyt, ezért védekezésre képtelen - áldozatra tolni annak a három büdös gyökérnek a bűnét!

Erkölcsi hullák vagytok!
Ilyen tettre NINCS bocsánat, nincs felmentés!

Ha a Ti lányaitokkal csinálták volna - akár mennyi ideje is - védenétek itt a védhetetlent?
Mondom, de nagy kéjjel vágnám pofán az ilyen vadbarmokat!

Milyen emberek vagytok ti? Vagy azok egyáltalán?

Ennyi.

látjátok feleim szümtükkel 2016.04.08. 23:12:33

fentebb írta valaki:
"mindkét véleményben van igazság, akár elítélik, akár nem, de az a véleményem, hogy ez nem politikai nézettel függ össze, sokkal inkább világnézeti kérdés, hogy egy példaképnek erkölcsileg teljesen feddhetetlennek kell-e lennie, vagy nem feltétlen."

Ez az egész ügy lényege: egy példaképnek erkölcsileg teljesen feddhetetlennek kell-e lennie, vagy nem feltétlen?

Valahol itt, ennek eldöntésével kezdődik a közerkölcs, és ennek alakulásában nincs szerepe annak, hogy ki mennyi arnyérem megszerzésben működött közre. A példakép egyébként mitől is példakép? Ki mondja tanácsként a gyerekének, hogy bűnözz fiatalon nyugodtan, majd öreg korodig ledogozod? Esetleg a bűnöző, mert tisztességes ember nem ilyen példákat állít utódai elé.

Jézus azt mondta ( állítólag ), hogy az vesse az első követ, aki maga bűntelen, de a legendák szerint ő bűntelen volt. Márpedig a jézusoktól/példaképektől azóta is elvárja a közvélemény a bűntelenséget.
Meg ugye a keresztény vallásnak van örök kárhozata is ( más vallásnak más formában szintén ), mely azt sújtja a túlvilágon, aki bűnt követett eléletében. Gondolom, ha hatvanas években a közhangulat és a közélet annyira szabad lett volna, mint amennyire nem volt, akkor az erkölcsi elítélés következményeként nem kapott volna kegyelmet, nem lehetett volna úszóedző és nem jutott volna az úszósport csúcsára olyan férfi, aki társas nemi erőszak miatt került elítélésre bíróság által.

Megjegyzem a hatvanas években de még későbbiekben is, az elítélés a káderlapon rajta volt, mint ahogy más, az érintett kézben tartására alkalmas adat is. A káderlap pedig követte a tualjdonosát.

én csak hallgatok 2016.04.09. 01:27:52

Egy kics számmisztika!
1961-ben történt az "eset", ekkor KL 21 éves volt. Nem tudjuk valóban megtörtént-e, de tény, hogy egy ilyen ügybe belekerült, tehát megismerhette a hátteret és az általános véleményt. Utána sikeres edző, sőt 1983-től mestereő, majd 1993-tól a MÚZ alelnöke lett és a női úszó válogatott edzője lett, majd 1999-től az szóválogatott szövetségi kapitánya lett, tehát komoly szakmai és vezetői befolyással és lehetőségekkel bíró személy.
Szepesi Nikolett sportolói karrierje 2001-től indult, 2010-en vonult vissza. A könyvében leírt, sokak által természetes, fiatalkori bulizásoknak titulált történések idején KL már elég komoly pozícóban volt, a leírt események az ő vezetése alatt történtek. Mivel már saját tapasztalatából is lehetett volna affinitása az ilyen jellegű dolgokhoz, sokkal könnyebben észre kellett volna venni ezeket és fellépni ezek ellen. Nem tette, mert hiszen erről szól a könyv, és ez alapán veszi biztosra sokan, hogy KL ártatlan, hiszen a lányok mindig is szerettek kefélni. Namármost, ha nem tötént meg a dolog, de nem is vette észre, hogy a vezetése alatt csoportban mi történt, akkor az sem igazán vet jó fényt vet rá, ha azonban mégis megtörtént, de mint sokan mentegetik, hogy megdolgozott a bűnbocsánatért, akkor még érdekeseb, hogy nem lépett fel az ilyen jellegű esetek ellen, mert nem hiszem, hogy egy mesteredzőnek nem lett volna FELADATA, hogy a begerjedt fiatalokat kordába tartsa. Ha valóban megtörtént, akkor milyen alapon kér most bűnbocsánatot, ha éppen a viselkedésével , elnézésével bátorította a könyvben leírtakat, ahelyett, hgy igazi megbánásként a vezetői eszközeivel megakadályozta volna ezeket.
Mivel a könyv alpján nem tett meg mindent, pedig a saját esetéből okulva mindenkppe érzékenyebben kellett volna reagálni, az álszent ERKÖLCSI viselkedésért mindeképpen jogos az utólagos erkölcsi elítélés.
Ha tényleg mindenki tudott a dolgáról, akkor éppen az lett volna a természetes, hogy ezeket a fiatalkori szextréningeket megakadályozza, éppenazért,hogy nehogy egy "szerencsétlen, vétlen" fiúúgy járjon, mint ő, hogy ártatlanul meghurcolják.
Mivel erről semmi információ, ezért is gyomorforgató KL mostani mosdatása. Ha valaki komolyan veszi az ifjúkori ballépést, akkor megtesz mindent, hogy mások ne kerüljenek ilyen helyzetbe, vagy TÉNYLEG megbánja bűneit és vezekel érte. Például a témát érinő szigorúsággal és következetességgel. És ez nem érinti a SZAKMAI érdemeit, tudását.

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.09. 03:02:42

@én csak hallgatok: +

Jó, hogy nem csak hallgatsz, mert értelmeset mondasz.

wotan 2016.04.09. 06:03:48

"...általában az ellenkezője igaz mindennek, amit Bayer Zsolt ír...".
Blogposzter Pityuka megmondta a tutit. De minek, könyörgöm...

gmihaly621 2016.04.09. 07:38:07

@Frady Endre: Lehet, hogy a lány, miután látta, mennyi bajt csinált azzal, hogy az erőszak-sztorit mesélte el a főelvtárs apukának, csak így lehetett lefújni a statuálási akciót?

Patrick Bateman 2016.04.09. 08:27:06

Van abban valami megmosolyogtató, hogy gyakorlatilag nincs olyan, az esetet feldolgozó cikk, ahol a "fürdőruhás lànyok" kifejezés ne szerepelne. A hörgés jó résxe elfijtásból és látens szexuális frusztrációból táplálkozik. A nemi erőszak kb. a könnyű, ill. a szerencsétlen esetben a súlyos testi sértéssel összemérhető tárgyi súlyú cselekmény és pont. Minden más, amit hozzáragasztunk, "egy életre tönkretette" meg "mocskosnak éreztem magam utána" mind-mind a középkori prüdériából táplálkozó ostoba frusztráció.

én csak hallgatok 2016.04.09. 08:55:23

@Patrick Bateman: Érdekes felvetés, kétségkívűl könnyebben elképzelik az emberek a verekedésből származó látható nyomokat, mint egy erőszakos nemi cselekményből származó, "láthatalan" nyomokat. Amit nem látunk, az már nem is létezik? Eddig abban a hitben voltam, hogy az emberiség fejlődése mégiscsak meglátszik a társadalmon, de néha elbizonytalanodok.

Netuddki. 2016.04.09. 09:32:19

@dare: "Elítélem a nők elleni erőszakot én is, de addig amíg ez egy olyan ítéleten alapul amit az előző rendszerben hoztak meg, engedtessék meg némi kétkedés."

Köztörvényes bűncselekmény volt, nem "holmi" politikai koncepciós per.

grafoguru 2016.04.09. 10:58:12

Örömmel látom, hogy a nagy többségnek tök jó ez az ország, úgy, ahogy van.
Lepukkant uszodástól, kőgazdag Gyárfásostól, zsarolásostól, Laci bácsistól, ellopott sok-sok milliós EB népszerűsítő filmestől.
(És most tényleg nem akarom más vizekre terelni a ciki halmazt.)
Ugyan leginkább nem tudjuk mi történt, de ha komcsi bíróság ítélt (bármit is) az gyanús... Stb.
Irigyellek benneteket.

n3spr3ss0 2016.04.09. 11:01:05

@Ballib cenzúrázók réme 9: Most sem hazudtolod meg patkány mivoltodat.Aki bűnöző,az neked mindig szent.

Alick 2016.04.09. 11:07:45

@Tibi !: Az élsport a rendszer kirakata volt és így ami a sportolókkal kapcsolatban történt, annak mindig volt politikai vetülete is, különösen ha az érintett sportoló hozzátartozói is a fontos tisztségben voltak.
Hasonlóan furcsa ügy volt anno egy magyar bokszoló állítólagos londoni áruházi lopása is, aki a beismerésért cserébe visszakapta a versenyzői engedélyét.

én csak hallgatok 2016.04.09. 11:40:43

@Alick: Természetesen, az ő esetében sem lehetett olyan, hogy a rendszer azt mondta a megtévedt sportolónak, hogy akkor kérünk tőled valamit szívességet. Az akkori rendszer, a mostani tolmácsolásban velejéig rohadt volt, a megtévedt embereket így szevezték be. Persze KL esetében ez sem lehet, hiszen ő ÁRTATLAN volt, bárkit meg lehetett kérdezni akkor is, meg most is, meg különben is istenbizony. Különben is régen volt, akkor a köztörvényes bírókat simán meg lehetett vezetni, mert buták voltak, még szerencse, hogy népünk bölcs vezetői 75 év után kötelezően elzavarta a sok szenilis embert nyugdíjba. specile KL is 75 éves, de ő annyira okos, zseniális, hogy még meg kellett támogatni havi 1 misis fizetéssel, mert a világon SENKI nem tudja azt a munkát ellátni, mintő. Igaz, hogy már kiválasztották az utődját, de még nem érett meg a nemzetközi helyzet, hogy ezt a váltást ténylegesen meg is csinálják, mert a MI 75-éves szakemberünket nem lehet egy kalap alá venni a TI 75 éves szenilis, iszákos akjával.
Amúgy meg, ha a rendszer így próbálta csőbehúzni KL-t, hogy besúgót csináljon belőle, akkor az is gáz, ha a tényleges tettet elkövette, akkor meg a szívességért cserébe sikerült folytatni a spotolói karrierjét. Szóval aki ezt az esetet az erkölcsi oldalról próbálják kisebbíteni, akkor teljes tévedésben vannak. Szerintem nem véletlen, hogy ilyen gyorsan lemondott az öreg, hiszen snitt pali is tovább húzta az időt.

Dr.Démonmac1 2016.04.09. 11:58:19

Ritka ellenszenves nekem ez az ember, de ugyanakkor élnék azzal a gyanúval is, hogy mi van, ha mégis igazat mond és rákenték az ügyet?
Ki tudná ezt bizonyítani?

(az áldozat nem mert állítólag már elhunyt)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.09. 12:17:07

@gmihaly621: 55 év után ez már csak egy illetékes őszinteségi rohama nyomán derülhetne ki, vagy ha előkerülne egy eddig titokban tartott családi levél... Minderre kevés az esély...

Holle anyó 2016.04.09. 12:23:22

Itt most már az a kérdés, hogy mikor mond le a MUSZ teljes vezetősége, továbbá mikor vonul ki az állam az élsport/versenysport finanszírozásából és mikor fordul a tömegsport felé, ami a magyar emberek egészségét szolgálja.
Magam részéről a továbbiakban egyetlen adóforinttal sem kívánom támogatni a versenysportot és tiltakozom az ellen, hogy a költségvetést illető bevétel bármilyen módon (pl. látványcsapatsport) oda vándoroljon.
Követelem, hogy az állam működtessen minden 1000 fős faluban tömegsportra alkalmas intézmény, foglalkoztasson személy edzőt és oldja meg, hogy a helyi termelők által termelt zöldséget, gyümölcsöt és csirkehúst 0 áfakulccsal árusítsák az ilyen helyeken.
Bár ez nem éppen piacgazdasági szemléletű megoldás, bőven kijön abból a pénzből, ami itt sportszövetségi funkcikhoz vándorol, meg stadionépítésre elmegy.
Magam részéről - innentől kezdve - a Mount Everest magasságából szarok le minden érmet, akárhol osztják k a versenysportban.

Holle anyó 2016.04.09. 12:29:11

@Alick: Hát ja. Mert a versenyzői engedély az mindenek felett. Legfeljebb besúgó leszek, de a sportból akarok jól élni és külföldre járni.
Van annyi pénz, amennyiért korpásodik.....

Szabványok 2016.04.09. 12:35:27

@Ballib cenzúrázók réme 9: "Az egész úszósport, és edzővilág egyként állt ki Kis Laci mellett."
Ez megmutatta, hogy mennyit érnek ezek az emberek erkölcsileg. Lehet, hogy gyorsan tudnak úszni, de erkölcsileg nullák. (A cápa is gyorsan úszik, még sem fogadom el erkölcsi ítéletét.
Valakit csoportosan elkövetett nemi erőszakért elítélnek, akkor mit lehet azon mentegetni?
Lehet, hogy tévedett a bíróság, a lány szülei erősködtek.... Ha valakinek bántalmazzák a gyerekét, akkor a szüleinek erősködése miatt emelnek vádat? A csoportos nemi erőszak, hivatalból üldözendő!
A 20 hónap utáni szabadulás is jellemző a bolsi, kollektivista szemléletre. A "köz érdeke" (már amennyiben a köz érdeke, hogy úszkáljon ez a fasz) fontosabb, mint az egyéni érdek, az erkölcs, az igazságosság.

Szabványok 2016.04.09. 12:40:48

@Holle anyó: :-))) Tökéletesen egyetértek! Holle anyó for president! (De ugye nem kezdenél el stadionokat építeni a házad szomszédságában?)

Én már igen régóta gyűlölöm a versenysportot, amikor elmegyek egy az én pénzemből épült uszodába, az én pénzemből vett jeggyel és csak egy pálya a zembereké, a többin "sportolók" úszkálnak az én pénzemből.

Alick 2016.04.09. 12:42:01

@én csak hallgatok: Nem biztos, hogy végletesen, de sok minden belefér az akkori viszonyokba... KI esete jól fémjelzi az átlagos magyar/emberi erkölcsi színvonalat...

Tisztességes Természettudomány 2016.04.09. 12:49:23

"Hátha egyszer megtisztul az úszósport..."

Abban én nem reménykednék. Amíg a szép testű, fürdőruhában parádézó fiatalok teljesítménykényszeréről, és kompenzációjáról szól ez a sport, addig a rendszerbe van kódolva a féktelen szex.

Mi értelme fel alá úszkálni? Aki nem talál célt benne (pénzt mint Katinka, hírnevet mint Egérke), annak marad a Szepesi Niki által kitaposott út. A legtehetségesebb választhat, hogy prostituálják-e, a középszerűek sajnos nem választhatnak, max abbahagyják, ha nem tetszik a rendszer.

n3spr3ss0 2016.04.09. 13:29:58

@Alajka Bal: Honnan tudod,hogy csak ez az egy volt?
Meg milyen kapitány az,aki havonta lemond valamiért?

Melee 2016.04.09. 13:34:54

Akik Kisst pártolják, ugyanolyan tetvek mint ő. Aczél Tetű Endre beismerte, hogy mindennapos volt az erőszak, csak a javarészét eltussolták. Kár, hogy őt nem erőszakolták meg. De azért jól tette, hogy rávilágított arra, hogy miért nem való a gyerekeknek a versenysport. Mert ilyesmi történhet velük.

Hajdú Peter 2016.04.09. 16:04:21

"Az elmúlt napok megszólalásai viszont elég lehangoló képet festenek az egyébként is szexista és áldozathibáztató magyar közbeszéd állapotáról."
Inkabb az a lehangolo, hogy tetves mocskos hazaarulo libsik, akik 55 eve artatllanul eliteltek, meg mindig itt vannak koztunk, es romboljak az orszagunkat.

csak egy néző 2016.04.09. 16:40:31

@Hajdú Peter:
Te féreg ártatlanul ítéltek el egy menő sportolót?
Te tényleg egy akkor a barom vagy, mint a névadód.
Egyébként, ha a te anyádat erőszakolták volna meg, akkor is ezt mondanád, faszfej.

látjátok feleim szümtükkel 2016.04.10. 11:38:46

@Melee:

Azcél Endre kurva bártor, most beismeri, hogy akkor száz évvel ezelőtt az erőszak minden napos eset volt. Talán a bűnösök közt cinkos aki néma most nyert benne igazolást. Szólni akkor nem mert, most meg megugatja a Holdat, de végre megmutatta arca színét.
Közben meg ő is annak az erőszakos rendszernek az egyik fő haszonélvezője volt. Jól tette az újság, hogy kirúgta.

látjátok feleim szümtükkel 2016.04.10. 11:44:35

@Holle anyó:

Azért a versenyporttal együtt ne szard le a versenyzőket, mert ők a szenvedői ennek a kutya világnak, és ők nekünk akarnak jót ( a saját hasznuk mellett ). Én még a Csapóra is csak azért haragszom, mert elbagatelizálja a tényeket,. Az erőszak soha nem védhető, ezt neki, mint jogáésznak tudnia kéne. Viszont ő nagy sportoló volt, és nem az edzője, hanem ő volt aki anno a katartikus élményt adta a hazájának. Azt, hogy ő mit viselt el ezért, talán sosem tudjuk meg, de kár volt magát lealáznia a pohárral. Egyébként meg bal* volt a műsorvezető, mert meg kellett volna fognia a poharat és megkérni Csapót, hogy most dugja bele.
süti beállítások módosítása